Usuwanie tkanki tłuszczowej

Nieoperacyjne usuwanie tkanki tłuszczowej Aqualyx to preparat stosowany w intralipoterapii, a więc w metodzie modelowania sylwetki poprzez ostrzykiwanie miejscowego nadmiaru tkanki tłuszczowej. W ostrzykniętej okolicy dochodzi do adipocytolizy, czyli rozpadu komórek tłuszczowych. To powoduje, że efekt jest trwały. Technika wprowadzania Aqualyx jest w przeciwieństwie do dotychczas stosowanych preparatów najbardziej bezpiecznym i zupełnie bezbolesnym sposobem przeprowadzenia zabiegu. Metoda ta polega na ostrzykiwaniu miejsca z nadmierną tkaną tłuszczową specjalną igłą – z zaledwie jednego lub ewentualnie dwóch miejsc wkłucia (oznacza to, że podczas zabiegu pacjent zostaje ukłuty igłą maksymalnie dwa razy), co pozwala na zmniejszenie ryzyka powikłań.

Aqualyx
Aqualyx to preparat stosowany w intralipoterapii

Przy jej użyciu możemy usuwać nadmiar tkanki tłuszczowej miejscach:

• brzuch,
  • biodra, “bryczesy”,
  • okolica podpośladkowa,
  • wewnętrzna strona ud,
  • wewnętrzna strona kolan,
  • podwójny podbródek/modelowanie konturu żuchwy,
  • kończyny górne – w okolicy tricepsu,
  • fałdy na plecach (poniżej żeber).

Najczęściej wykonuje się od 4-6 zabiegów na daną okolicę ( maksymalnie 6) co 2-3 tyg. Po zabiegu dochodzi do miejscowego zaczerwienienia, obrzęku, i bolesności miejsca ostrzykiwanego, co jest związane z rozpadem komórek tłuszczowych i wytworzeniem miejscowego stanu zapalnego. Stan ten mija po 2-3 dniach. Przeciwwskazane w tym okresie jest masowanie danej okolicy i intensywny wysiłek fizyczny.

Preparat Aqualyx posiada oficjalną europejską rejestrację do zabiegów ostrzykiwania tkanki tłuszczowej, w Polsce dopuszczony jest od 2010 roku. Do wykonywania zabiegów z jego użyciem są upoważnieni wyłącznie lekarze, którzy odbyli specjalistyczne szkolenie i jest to zasada rygorystycznie przestrzegana przez polskiego dystrybutora firmę Fenice z Warszawy.

Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu są:

• ciąża,
  • aktywne choroby immunologiczne,
  • choroby zapalne skóry,
  • aktywne choroby nowotworowe,
  • wysoki poziom trójglicerydów i cholesterolu.

Poznaj mnie