Usuwanie tkanki tłuszczowej

Nieoperacyjne usuwanie tkanki tłuszczowej Aqualyx to preparat stosowany w intralipoterapii, a więc w metodzie modelowania sylwetki poprzez ostrzykiwanie miejscowego nadmiaru tkanki tłuszczowej. W ostrzykniętej okolicy dochodzi do adipocytolizy, czyli rozpadu komórek tłuszczowych. To powoduje, że efekt jest trwały. Technika wprowadzania Aqualyx jest w przeciwieństwie do dotychczas stosowanych preparatów najbardziej bezpiecznym i zupełnie bezbolesnym sposobem przeprowadzenia zabiegu. Metoda ta polega na ostrzykiwaniu miejsca z nadmierną tkaną tłuszczową specjalną igłą – z zaledwie jednego lub ewentualnie dwóch miejsc wkłucia (oznacza to, że podczas zabiegu pacjent zostaje ukłuty igłą maksymalnie dwa razy), co pozwala na zmniejszenie ryzyka powikłań.

Przy jej użyciu możemy usuwać nadmiar tkanki tłuszczowej miejscach:

• brzuch,
  • biodra, “bryczesy”,
  • okolica podpośladkowa,
  • wewnętrzna strona ud,
  • wewnętrzna strona kolan,
  • podwójny podbródek/modelowanie konturu żuchwy,
  • kończyny górne – w okolicy tricepsu,
  • fałdy na plecach (poniżej żeber).

Najczęściej wykonuje się od 4-6 zabiegów na daną okolicę ( maksymalnie 6) co 2-3 tyg. Po zabiegu dochodzi do miejscowego zaczerwienienia, obrzęku, i bolesności miejsca ostrzykiwanego, co jest związane z rozpadem komórek tłuszczowych i wytworzeniem miejscowego stanu zapalnego. Stan ten mija po 2-3 dniach. Przeciwwskazane w tym okresie jest masowanie danej okolicy i intensywny wysiłek fizyczny.

Preparat Aqualyx posiada oficjalną europejską rejestrację do zabiegów ostrzykiwania tkanki tłuszczowej, w Polsce dopuszczony jest od 2010 roku. Do wykonywania zabiegów z jego użyciem są upoważnieni wyłącznie lekarze, którzy odbyli specjalistyczne szkolenie i jest to zasada rygorystycznie przestrzegana przez polskiego dystrybutora firmę Fenice z Warszawy.

Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu są:

• ciąża,
  • aktywne choroby immunologiczne,
  • choroby zapalne skóry,
  • aktywne choroby nowotworowe,
  • wysoki poziom trójglicerydów i cholesterolu.

dr Urszula Wojciechowska-Pawlik
Poznaj mnie